Business

Jurnal de business în plină pandemie – Cum îți poți promova restaurantul?

septembrie 28, 2020

Sunt din ce în ce mai multe restaurante care se închid și mi se pare strigător la cer pentru că nu e deloc ușor să ai un astfel de business. Sunt om de marketing de peste 12 ani și știu că nimic nu este imposibil. Greu, da. Imposibil, nu.

Spre deosebire de alte afaceri, restaurantele s-au lovit și de restricțiile autorităților, pe care, personal, le văd absurde. Cu siguranță puteau fi luate alte măsuri care să nu afecteze atât de mult patronii și care să nu pună în pericol clienții.

La prima strigare, mă gândesc la următoarele măsuri pe care le puteți lua dacă dețineți un restaurant:

1. Investiți în separeuri

Înainte de pandemie, separeurile erau ideale pentru persoanele care își doreau puțină intimitate. În acest moment, cred că sunt o necesitate. Putem păstra distanța astfel, oamenii se simt în siguranță și poate fi o pârghie bună de promovare pentru un restaurant. Un buton prin care clientul poate chema chelnerul poate fi o opțiune bună, de asemenea. Poți economisi astfel cheltuielile de personal, iar în același timp, clienții vor ști că nu este necesar să stea atât de mult în prezența unui chelner care poate ia contact zilnic cu peste 100 de persoane.

2. Investiți în promovare

Promovarea online nu este chiar atât de scumpă. Poți posta în fiecare zi fotografii și clipuri video din bucătărie, unde clienții pot vedea direct condițiile de igienă. Am spus-o și în articolul despre cofetării. Igiena ar trebui să fie strictă atunci când vorbim despre alimentație, cu sau fără pandemie.

3. Optați pentru livrarea la domiciliu sau Ready to Go Food

Sigur că este un efort suplimentar față de vremurile anterioare, însă îți poate oferi garanția că nu închizi restaurantul definitiv. Informați-vă clienții că faceți livrări la domiciliu sau că își pot ridica mâncarea chiar de la restaurant înainte de a ajunge acasă.

4. Oferiți abonamente pentru o săptămână întreagă

Paradoxal, sunt o mulțime de oameni care nu au timp. Cei care au propriile afaceri depun eforturi colosale în această perioadă. Poate că muncesc mai mult, poate că timpul lor este limitat sau poate că pur și simplu, stresul nu le mai permite să stea să gătească. Oferiți-le abonamente și un meniu pe o săptămână întreagă.

5. În loc de muzică, încercați un stand-up comedy

Avem o nevoie teribilă de distracție, de relaxare, iar actorii sunt lăsați undeva în umbră în acest moment. Serile tematice pot fi o variantă extraordinară și recomand stand-up în loc de muzică pentru că este mai puțin frustrant. Vrei nu vrei, muzica te face să te ridici de pe scaun. Să-i îmbrățișezi pe cei de lângă tine, să dansezi, să te apropii. Nu e momentul. Nu acum.
În schimb, avem nevoie să auzim o glumă bună. Putem face asta stând pe scaun la distanță unii de ceilalți.

6. Folosiți platourile de servire cu capac din inox

Nimeni nu-și dorește să-și vadă mâncarea cum trece pe lângă cineva care tușește, strănută sau pur și simplu vorbește. Platourile de servire cu capac pot răspunde cu succes la temerea aceasta. Din nou, investiți în rețelele de socializare și comunicați cu clienții. Explicați-le care sunt măsurile concrete pe care le-ați luat. Așa cum spuneam, nu există problemă fără soluție, important e să identificăm problemele.

7. Bucătăria ar trebui să fie la vedere

Înainte de pandemie, restaurantele cu bucătăria la vedere făceau furori. Cu sau fără coronavirus, avem nevoie să vedem cum și cine gătește pentru noi. Sigur, nu cred că mai este o idee bună, însă un perete din sticlă transparentă între bucătărie și clienți ar putea fi o idee bună. Bucătăria rămâne la vedere, însă alimentele rămân în siguranță.

8. Abordați rețetele tematice

Puteți pune la dispoziția clienților prăjituri pe care le pot comanda doar în anumite intervale de timp. Poate o prăjitură potrivită pentru Crăciun sau poate ceva din dovleac de Halloween. Identificați oportunitățile și veniți cu ceva nou.

Un om de marketing online v-ar putea oferi informații prețioase. De exemplu, folosind instrumentele potrivite, ați putea afla când comandă românii mâncare cel mai des. Care sunt cele mai mari căutări? Pizza, burgeri, mâncare chinezească sau poate un șnițel? Astfel de informații vă pot ajuta să optimizați costurile pe reclame, dar vă pot ajuta și să organizați bucătăria mai bine pentru a putea face livrări la domiciliu/serviciu.
De asemenea, puteți afla când sunt românii mai interesați să comande o supă și când vor ceva mai sofisticat.

Cu drag și dor de vremuri mai bune,
Cosmina Kovács

 

Foto: Unsplash

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply