Business

Jurnal de business în plină pandemie – Cum poți crește veniturile dacă deții o cofetărie?

septembrie 27, 2020

Am promis că voi da câteva idei despre cum îți poți promova afacerea în plină pandemie. Industria HoReCa este una dintre cele mai afectate, însă nu e totul pierdut. Dacă ai o cofetărie, există câteva lucruri pe care le poți face în perioada aceasta.

Așa cum spuneam în articolul anterior, ne place sau nu, în acest moment eforturile noastre sunt cu siguranță mai mari, iar rezultatele mai slabe. Nu ne plângem, îi dăm înainte!

Cum poți crește veniturile în plină pandemie dacă deții o cofetărie?

1. Răspunde la temerile oamenilor

Televizorul nu ajută prea mult, știi și tu asta. Atâta vreme cât apar știri că virusul rămâne pe alimente, este firesc să apară o reticiență din partea oamenilor atunci când vine vorba de a cumpăra prăjituri, pâine sau fursecuri.
Creează-ți o pagină de Facebook, dacă nu ai una deja și arată clienților tăi cum lucrează angajații. Sigur, știm și noi că este imposibil să stai 8 ore cu masca pe față, însă în domeniul acesta regulile de igienă ar trebui să fie stricte cu sau fără pandemie. Testează-ți angajații, ține oamenii la curent cu privire la acest aspect.
Oferă pauze mai dese angajaților tăi pentru a putea face față.

2. Reinventează produsele

Ai putea produce pâine, de exemplu, pe care o poți livra personal la nivel local. Anunță-ți clienții că livrezi pâine o dată pe săptămână, astfel încât poți optimiza costurile de producție și livrare. Românilor le place pâinea caldă, proaspătă și fără conservanți.

De altfel, nu uita că românului îi place să facă și haz de necaz. Nu suntem un popor de oameni triști și cu siguranță putem lua ce e mai bun din situația actuală. Încă avem zile de naștere pe care le sărbătorim poate acasă, în intimitate. Cine spune că nu putem avea o zi de naștere memorabilă? Dacă deții o cofetărie, poți contribui la asta cu un tort în formă de … COVIDUȚ. 🙂

Pentru kaya.ro am făcut tricouri personalizate, dintre care unul dintre ele are un mesaj care nu poate fi trecut cu vederea. Este comandat pentru a fi făcut cadou, de regulă. Poți încerca și tu!

3. Cercetează piața

Marketing-ul înseamnă întâi de toate analiză. Fă o analiză a pieței, află care sunt produsele de care românii au nevoie și nu le găsesc. Crede-mă, există! Sau identifică produsele care pot fi îmbunătățite. Se numește analiză SWOT. Puncte tari, puncte slabe, oportunități și amenințări. Atâta vreme cât cunoști aceste elemente, nu poți fi luat prin surprindere și, cu siguranță, poți aduce ceva nou.

Îți dau un exemplu: biscuiții pentru bebeluși. Există biscuiți pentru bebeluși fără zahăr? Să fie suficient de mari încât să îi poată ține și un bebeluș în mână? Nu prea. Cel puțin, eu nu sunt mulțumită de ceea ce am găsit pe piață.
Sigur, îți trebuie o linie de ambalare și costă, însă poți face oricând un proiect european sau un Start-up și problema ta are o soluție. Nu există problemă fără soluții. Reține asta.
România nu absoarbe fonduri suficiente. Avem bani, dar nu-i cheltuim. În schimb, Polonia papă tot ce se poate și mai ia și de la noi, dacă nu suntem în stare să cheltuim ce ni se oferă. În acest moment, Polonia explodează la nivel de producție.

4. Livrează la domiciliu

Dacă magazinele fizice își închid din ce în ce mai mult porțile, cele online cresc. Nu se va schimba prea curând acest lucru, ba mai mult decât atât, intuiția îmi spune că oamenii vor continua să facă asta chiar și după ce se va termina pandemia.
Sunt mulți clienți care comandă pentru prima dată și revin cu feedback: „Dacă știam că este atât de simplu să comand online, o făceam demult. Nu mai pierd vremea prin magazine”. Sigur, este important să te ții de cuvânt atunci când optezi pentru online. Serviciile pe care le oferi trebuie să fie impecabile.
Avantajul produselor alimentare în situația aceasta este că nu face nimeni schimb sau retur, deci costuri mai mici pentru tine. Poți cere implicit un feedback din partea clienților. „Cum ți s-a părut prăjitura? Ce ai fi vrut să schimbăm la ea?”. Ține cont de părerile clienților tăi. Ei sunt cei care știu cel mai bine, noi trebuie doar să ne conformăm.

5. Îndeamnă oamenii să cumpere produse românești

În situațiile de criză ne salvăm unii pe alții. Îmi voi face vacanțele în România și cumpăr tot ce se produce aici. Oamenii au nevoie să știe că e important să facem asta. Ne avem unii pe alții și un popor unit nu se dărâmă ușor. Explică și clienților tăi că atunci când îți cumpără produsele, de fapt, contribuie la taxele și impozitele pe care le plătești pentru a asigura pensii și alocații, contribuie la salariile angajaților tăi, care la rândul lor poate au copii la școală.

Prefer oricând să cumpăr de la localnici decât din import.

6. Oferă mini-prăjituri gratuit

Dacă dai șansa clientului să mai guste și alte produse, sunt șanse mari ca data viitoare să crească coșul de cumpărături. Fiecare dintre noi avem gusturi diferite. Eu, de exemplu, prefer vanilia și fructele, bărbată-miu e înnebunit după ciocolată și alune/semințe, tata le preferă pe cele însiropate sau cu cremă de brânză. Atunci când oferi câte ceva gratuit, de fapt, oferi posibilitatea de a câștiga un client în plus.

7. Citește puțină psihologie

Astfel de momente vin cu anxietate. Și eu, și tu, și părinții, cu toții suntem afectați de anxietate. Atunci când apare acest sentiment, avem nevoie de hormonul fericirii pentru a ne simți mai bine. Asta înseamnă că pot apărea foarte ușor viciile. Te poți gândi la rețete sănătoase, fără prea multe calorii și să le promovezi, mai ales, doamnelor. Multe dintre clientele mele se plâng că s-au îngrășat sau din contră, că au slăbit pe sistem nervos.

Așa cum spuneam și în primul articol, adună-te! Criza, de orice natură este ea, nu e un capăt de lume. Ba mai mult decât atât, dacă îți păstrezi echilibrul și calmul, s-ar putea să-ți vină o idee genială și să rupi gura târgului în plină pandemie!

Ca să fii de neînlocuit, trebuie să fii diferit. Nu uita asta! Tu ce măsuri ai luat în perioada aceasta?

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply